Join the Race
Ja, ik schrijf mij in

Join the Race

In 6 weken een betere fietser

Trainingen

Join the Race bestaat uit een serie van 6 techniektrainingen van ieder 2 uur. Tijdens iedere training staat één thema centraal. Je doet verschillende technische oefeningen en krijgt gerichte aanwijzingen van de trainer. Je traint in een kleine groep. Je zult zien dat je vaardigheden met sprongen vooruit gaan.

Join the Race zorgt ervoor dat je zelfverzekerder op je fiets zit, alleen of in een groep. Daarnaast ben je na het volgen van Join the Race klaar om een (eerste) wedstrijd te rijden. In een eventuele zevende training rijd je samen met je groepsgenoten een wedstrijdje. Tijdens deze wedstrijd rijdt je trainer ook mee in de wedstrijd en geeft - zo nodig - de laatste aanwijzingen. Zie jij jezelf al juichend over de finishlijn komen?

1

Balans

Balans is cruciaal tijdens het fietsen. Het start zodra je opstapt en stopt zodra je afstapt. Daarom ligt de focus van de eerste training op balans. Je buik- en rugspieren bepalen deels de balans op de fiets. Tijd om die eens goed te trainen! Daarnaast speelt coördinatie een grote rol. Blijf jij in balans als je heel langzaam fietst? Of als je schouder aan schouder rijdt met iemand?

2

Bochten

Hoe rijd je nu écht goed door die bochten? Het blijft een uitdaging. In deze training leer je technisch en tactisch goed door een bocht rijden. Op de juiste manier je zwaartepunt verleggen en goed druk op je buitenste pedaal houden. En natuurlijk goed door de bocht kijken en de juiste lijn rijden.

3

Tempo rijden

Constant hetzelfde tempo kunnen rijden is handig tijdens je duurtrainingen. Dan verdeel je je energie goed. Maar altijd hetzelfde tempo rijden is al snel eentonig. Daarom ga je aan de slag met verschillende tempo’s. Ook handig als je na een bocht weer op snelheid moet komen, ineens een stuk tegen de wind in moet of als je een groep renners voor je ziet waar je naar toe wilt rijden. Of wat dacht je van dat sprintje dat je wilt winnen?

4

Obstakels

Goed zichtbare obstakels vormen vaak geen probleem, onverwachte obstakels wel. Je leert daarom op de juiste manier te reageren als je zo'n obstakel tegenkomt, bijvoorbeeld door het maken van een noodstop of op de juiste manier uit te wijken.

5

Peloton rijden

Je ziet het altijd tijdens de koers, grote pelotons met renners die letterlijk schouder aan schouder rijden. Ook tijdens toertochten kom je groepen samengepakte renners tegen. Maar hoe moet dat eigenlijk? Tijdens deze training leer je elkaar aan te raken tijdens het fietsen, zowel op een rechte weg als in de bocht. Je ervaart hoe het is om veilig dicht naast elkaar te fietsen. Verder leer je het effect van waaier rijden. Als je weet hoe je goed uit de wind rijdt, maar ook op de juiste manier aansluit en tempo vasthoudt, bespaar je heel veel energie tijden het fietsen.

6

Peloton rijden (2)

In deze training leer je verder hoe het is om met een grote groep renners bij elkaar te rijden. Het is belangrijk om voorin de groep te rijden, maar daar wil iedereen zitten. Wat is een handige strategie om voorin de groep te blijven? We sluiten deze training af met een oefenwedstrijd, waarin je alles wat je tot nu toe geleerd hebt kunt uitproberen.
Is er behoefte in de groep om onderdelen van eerdere thema's te herhalen, dan zal de trainer dit in de zesde training inpassen

7

Wedstrijd

Het is mogelijk om samen met je groepsgenoten en je trainer een wedstrijd te rijden. Alles wat je in de trainingen hebt geleerd kun je nu toepassen. De trainer geeft je eventueel nog de laatste tips.

Ja, ik wil inschrijven

Twee dagen na je training ontvang je een verdiepingsvideo afgestemd op het thema van de techniektraining. In de video worden de belangrijkste punten die je op de fiets hebt geleerd helder in beeld gebracht en verder uitgediept. Bijvoorbeeld door een slow motion beeld van een renner in de bocht of een shot van bovenaf op een groep renners.